ons onderwijs

Op dit deel van de website informeren we u over het onderwijs op onze school. Het dagelijkse onderwijs wordt tijdens het ochtenddeel - naast de opening van de dag met gebed, groepsgesprekken en Bijbelonderwijs - hoofdzakelijk ingekleurd met de basisvakken rekenen, taal, technisch en begrijpend lezen.

Tijdens het middagdeel wordt er uitgebreid ruimte gemaakt voor de wereldoriërenterende gebieden als aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Daarnaast wordt er aandacht gegeven aan maatschappelijke onderwerpen of zaken uit het nieuws.
Ook is er tijdens het middagdeel ruimschoots aandacht voor kunstzinnige vorming, creatieve ontwikkeling in de vorm van muziek, werken met verschillende materialen en voor techniek.

Naast en geïntergreerd met bovengenoemde vakken worden er regelmatig projecten of bepaalde thema's gedraaid en tal van andere activiteiten georganiseerd. Op deze pagina kunt u uitgebreid teruglezen hoe ons onderwijs is ingericht.

                                       

27-11-2015
 
« terug
Nieuwsbrief peuterplus november 2015
Eet smakelijk:         Het project: eet smakelijk loopt alweer ten einde. De kinderen hebben heerlijk gespeeld met alle nieuwe materialen in het restaurant. We hebben met elkaar de tafel leren dekken, maar ook leren afruimen. De kinderen hebben afgewassen en afgedroogd. O ja en natuurlijk ook de vaat weg gezet.  We hebben samen ontbeten en gekeken naar wat elk kind s ’morgens eet. Vooral tussen het beleg op de boterham zitten veel verschillen. Gestampte muisjes, leverpastei of kaas. Sommige kinderen hadden yoghurt mee. In de bekers drinken zaten ook allemaal andere lekkere drankjes. Leuk om al die verschillen te zien. U kunt zich voorstellen dat bij al deze activiteiten veel nieuwe begrippen geleerd worden.  Bij het aanrecht kun je staan afdrogen, of afwassen.  Dat doe je met een afwasborstel en een theedoek enz.   Afsluiting: Volgende week willen we het thema graag feestelijk afsluiten. Dit doen we door samen met de kinderen een cake te bakken. U als ouders mag dan naar het restaurant komen om samen met uw kind te eten van de cake. We verwachten u om 11:00 op school. Wilt u het even aangeven als u niet kunt komen?   Uk en Puk: Wij als leidsters volgen een cursus over de vve methode Uk en Puk. We leren hoe we de kinderen op een speelse manier extra kunnen stimuleren in hun taal ontwikkeling.   Ook de pop Puk is bij de kinderen geïntroduceerd.  Puk is een pop van de methode Uk en Puk. Hij heeft een centrale plek bij het aanbieden van activiteiten die de taalvaardigheden van de kinderen stimuleren. U heeft uw kind vast al wel over Puk gehoord. Puk zit vaak in de kring en de kinderen vertellen hun verhalen aan hem. Ze willen graag naast hem zitten. Een pop is soms net een wat veiliger ‘persoon’ om je verhaal aan te vertellen dan de juf. Puk doet ook mee bij het spel in de restaurant hoek. De kinderen betrekken hem overal bij. En dat is ook de bedoeling. Puk wordt een veilig figuur. Wij als leidsters bedenken zelf activiteiten bij een thema maar soms gebruiken we ook activiteiten die in de methode Uk en Puk staan. Als we activiteiten of spelletjes  gaan doen met de methode Uk en Puk, dan voelen de kinderen dit ook als spel. Puk speelt een centrale rol en de kinderen zijn hier erg enthousiast over. We doen deze activiteiten ook met alle kinderen. Ongeacht hoever ze in hun ontwikkeling zijn. We observeren wat de kinderen geleerd hebben, maar het is niet de bedoeling dat kinderen naar aanleiding hiervan extra activiteiten aangeboden krijgen of juist niet.  Ieder kind ontwikkeld zich op zijn/haar eigen tempo en dit blijft ook zo.   Kerst viering: A.s. woensdag 16 december willen we graag het kerstfeest met de kinderen vieren. U, als ouders, bent van harte welkom om 16:00 en het zal een uurtje duren. We willen u vragen geen broer(tje)s en zus(jes) mee te nemen. Dit maakt het voor de kinderen erg onrustig. We willen graag dat de aandacht naar het programma gaat.   Vriendelijke groeten: Elise Petter, Jelske van der Graaf, Claudia Lier en Nelleke van Veen

 
 
 
zoeken:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
sorteren op: